Här sitter jag ute i en park strax utanför min hemstad. Trädtopparna gungar vackert fram och tillbaka. Lite längre in på en av stigarna kan jag skymta en äldre herre med en lite hund i ett snöre. Snöret skulle jag vanligtvis kalla koppel. Men ordet snöre trillade så elegant ut på knapparna, så jag låter det stå så. Lika övertygande om att jag ska låta ordet snöre stå kvar i texten är jag att operationen ska gå bra. Alltså hyfsat övertygad men dock med lite osäkerhet. 99%,  Som jag skulle säga när jag var 7 år. När jag var liten och nästan var säker på något så sa jag alltid 99,999... %. Nu är jag 19 och om 8 dagar står jag inför en av mina livshändelser som alltid kommer stå med mig i min livsväska oavsett jag vill eller inte. 

Tro det eller ej så har jag några sådana datum i mitt liv. Händelser som har format mig. Då pratar jag inte om små händelser som t.ex. när jag snubblade på asfalten och skrapade upp hela mitt knä 2003. Utan händelser som dagen då jag föddes på nytt. Då, jag var några ynka månader och bars ut från flygplanet från det asiatiska landet. Dagen då jag kom till familjen som fick en dotter. Eller veckan 2009 då jag svävade mellan liv och död. Eller när pojken gick ner på knä och friade. Just sådan stolpar har jag ständigt med mig. Nu sitter jag här på bänken och fascineras över hur livet är märkligt ibland. Tänk att den 13 december 2013 hade jag ingen aning om att i mars 2014 skulle få bli en unik månad med en rad olika känslor. Från att stå och skrika ute i skogen till att sitta i terapisamtal och planera kring den psykiska påfrestningen av min hälsa som snart ska få ändra mitt liv. Det är en enda djungel av känslor. Och tänk vad underbart, att jag faktiskt får gå igenom min djungel och alltid ha en tro på att det kommer att ordna sig med Jesus vid min sida. I Matteus 18:19: står det så här: "Vidare säger jag er: allt vad två av er kommer överens om att be om här på jorden, det skall de få av min himmelske fader. "  Summan av kardemumman kan man säga att jag vet att operation kommer gå galet bra för jag vet att människor omkring mig ber och det är jag er evigt tacksam över. 



Bön,

2 kommentarer

Frida R

04 Mar 2014 17:57

Wow vilken fin blogg du har. Tänker på dig massor. Puss
Frida R

Frida R

04 Mar 2014 17:57

Wow vilken fin blogg du har. Tänker på dig massor. Puss
Frida R

Kommentera

Publiceras ej