Åh, kära nån vad denna blogg får långa inlägg och mycket pauser. Det är så jag är... Allt kommer verkligen väldigt koncentrerat, djupt och galet analyserade. Men sen blir det tyst en tid och sedan återkommer det "koncentrerade". Ibland är det en bra egenskap och ibland inte. Så med andra ord NEJ! Jag har inte glömt bort bloggen. En annan anledning till att det inte alltid skrivs så ofta här är pga av min dyslexi. Ibland kan jag lägga ner timmar på att bara skriva ett stycke. Men då frågar man sig varför lägga ner så mycket tid om du ändå verka tycka det är "jobbigt".
Svaret är att jag vill låta det som verka omöjligt och svårt gå från ett hinder till en "vinst". 
Det är precis så jag vill känna när jag blir gammal... Att jag ska kunna vara nöjd och med mina mål. 
Vill jag driva en blogg? JA
Men då gör vi det!! 
Visst allt går kanske inte till så enkelt. Men huvudsaken man prövat på allt man själv vill och känner för. Sen kanske inte resultatet blev så lyckat. Men det var lyckat att jag försökte och faktiskt genomförde det jag själv ville!! 
Jag ville driva en blogg och nu gör jag det. ✅Jag ville hoppa av gymnasiet och börja folkhögskola.✅ Jag ville föreläsa om vad sjukdomar kan leda till för utanförskap ✅ Föreläsa om adoption ✅ Men störst av allt är att våga stå upp för sig själv och sin rätt att vara sig själv!! Det är klart jag gör det. Men jag vill ändå inte sätta att jag klarat det. För det tror jag tyvärr ingen klarar. Kanske i forum där man känner sig trygg i. Men alla inklusive mig själv har kommit eller är eller kommer att vara i situationer då det är svårt att tro på sig själv... Men allt handlar om att bestämma sig själv för att inte lägga sig ner, utan fortsätta kämpa. Då kan man snacka om att lyckan är fullbordad.Hur vill jag leva och vad har jag för mål? Detta är ett av alla mina mål... Driva en blogg oavsett om någon läser eller inte. Jag vill göra det för min egna skull. Men absolut jag är människa.. Och människor tycker om när andra ser vad man gör 😊

1 kommentarer

johan

15 Oct 2014 05:30

fin blogg du har, tycker om den även om min gamla läsare inte gör det

Kommentera

Publiceras ej