Vilken dag med så många olika intryck och ännu är inte dagen slut utan klockan står endast på 17.00 Dagen började med en enkel frukost på patienthotellet som finns ett stenkast från huvudbyggnaden. Sedan vandrade vi vidare till provtagningen där mitt nummer blev 44. Sicken väntan tänkte jag, men från 32 till 44 gick raskt undan. På 9,5 minuter måste vara rekord. När vi äntligen var färdiga på provtagningen så gick vi upp till transplantation och hjärtsjukvårds plan 8. Avdelningen som jag ska få spendera mina allra sista timmar på innan den stora operationen. Men här väntades en lång väntan på x-antal timmar innan jag kunde få mitt rum. Så under tiden fick jag gå på små undersökningar för att förgylla min tid. Undersökningar och en rad samtal med både kirurgen, narkosläkarna och övriga sjuksköterskor jag ska ha och göra med under min vistelse under den kommande perioden. 

Jag fick under ett av samtalen veta att själva narkosen ska placeras i min kropp ungefär 08.30 imorgon 12/3. Precis innan narkosen ska det göra ett "enkelt" snitt i handleden och punktera pulsådern och sätta in något så kallat chip istället och detta ska gå och göra med lite vanlig lokalbedövning... Tydligen ska jag också svälja ner en kamera genom munnen som sitter på en slang som sedan ska föras fram till hjärtat. Ur lustigt om du frågar mig. Men, man får lita på att det går bra. Sjuksköterskan som talade om detta för mig kallade dessa två helt brutala grejer  för : "lite små detaljer innan ingreppet" Eh, små detaljer var orden. Sedan fanns det lite andra "småsmådetaljer" som dropp och fastande mage och lite annat sådant smått och gott som egentligen redan har tagit sin start. För övrig på min agendan för denna kväll står det att jag ska duscha med speciella produkter och sätta in en kanyl och ta EKG för ungefär femtioelfte gången bara idag. Men nu ska jag gå och käka min sista måltid innan allt drar igång på riktigt. 








5 kommentarer

Vanja

12 Mar 2014 00:47

Jag finns med dej! Ett stort lycka till min stjärnstråle!
KÄRLEK!

Vanja

12 Mar 2014 00:47

Jag finns med dej! Ett stort lycka till min stjärnstråle!
KÄRLEK!

Anonym

12 Mar 2014 07:08

Tänker p

Anonym

12 Mar 2014 07:08

Tänker p

Anonym

12 Mar 2014 07:08

Tänker p

Kommentera

Publiceras ej