Eh jaha…

Här står jag nu i mitt vita rum och kliar mig i huvudet. Vart ska man börja?! Ska jag börja packa, ringa den där släktingen eller ska jag tvätta av nagellacket. Men om jag nu börjar med att packa, vad ska man ha med sig? Jag får ju knappast användning av mina kläder. För kläderna jag ska svepa in min kropp med under denna period är sjukhuskläder. Ja, precis såna sträva, osköna kläder som luktar sterilt. Jaha, då är packningen färdig då. Körkortet kan jag ju slänga i bakfickan och plattången kan ju hänga kvar så prydligt där den hängt nu några dagar. Jaha, då var packningen färdig med andra ord. Klappat och klart var orden denna kväll.  Ja, inget smink behöver jag ju knappast heller ta med mig... Ja, juste det var ju det där med att tvätta av nagellacket… Men nu har jag gjort det också CHECK! Då återstår bara att ringa släktingen. Vänta lite, vilken släkting var det jag skulle ringa? Mormor & morfar har jag redan pratat med två gånger idag. Farmor har jag också pratat med. Äsch nu rullar ja ner rullgardinen och går till kojs. Nu ligger jag här i min säng. Nu slog det mig. Bibeln ska jag ha med mig!! Nu är allt förbrett och jag känner mig fullbordad. 

Smidigare resväska har jag sannerligen aldrig haft. 




1 kommentarer

Hanna

12 Mar 2014 07:11

Snygg väska ;)
Hanna

Kommentera

Publiceras ej