’’God morgon världen ’’ Så stod det på en snapchat jag fick i morse av en, av det mest vackra människor jag känner och vet exicterar. Lite längre ner på min mobils alla notiser ser jag ett bibelord som jag fått till min mobil. Citatet kommer från Första Korinthierbrevet 13:8 ’’ Kärleken upphör aldrig’’  Jag kan verkligen dra konreta exempel kring detta. Allt från en mycket kär tant som jag träffade på gatan idag ,till att få blombud och fina kort i ens brevlåda. Ja det finns så mycket kärlek, iallafall i mitt liv. Jag är så evigt tacksam över alla fina människor jag har lärt känna under mina år. Nej, stopp! Jag vill bara flika in med att detta är inget begravningstal. Utan enbart  en enkel kärleksfull förklaring till alla er som läser och känner att kanske är det mig Nova skriver till. Ja detta är precis till dig. Jag har kanske inte alltid förklarat för dig, hur högt jag värdesätter vår vänskap och kärlek. Spelar ingen roll fall vi har lärt känna varandra på min internatskola eller första dagen i lågstadiet eller kanske till och med på en gudstjänst för 15 år sedan. För mig är just DU som läser och känner mig personligen en guldskatt i mitt liv. Jag fascineras galet av hur otroligt många som bokstavligen pallar att läsa eller att ringa eller skicka fina meddelande/kort till mig. Det är ett tecken på att vänskapen och kärleken är ömsesidig.

 Jag vill inte inse det, men jag är faktiskt fruktansvärt dålig på att säga att jag faktiskt tycker om människorna jag har i min närhet. Kanske är det en svaghet, men man kan också vända på det. För i min smak säger jag hellre det några ynka gånger. Så att det inte blir på rutin eller att ’’ jaja , jag tycker om dig också’’ Hjärta och själ är A och O för en fin vänskap. Visst man kan aldrig för mycket kärlek eller att ge för mycket kärlek. Men med detta inlägg vill jag nå ut till alla er som jag inte alltid säger bokstavligen att jag älskar.

 

Jag älskar er mer än vad ni kan tänka er 



2 kommentarer

Clara

08 Mar 2014 21:08

Hej!
Du har verkligen konsten att skriva med humor även när det är sorgligt.
Kram!

Rebecka

08 Mar 2014 22:07

Du är så fin min vän!

Kommentera

Publiceras ej