En del av er undrar kanske varför jag inte har bloggat på några dagar. Anledningen till det är att jag har fått en energikik, så att jag har kunnat vara med mina vänner och anhöriga mer än vad jag har kunnat på flera veckor. Lycka säger jag bara. För en stund har jag nu kunnat känna att jag har fått mitt liv och energi tillbaka. Jag har funderat och analyserat varför jag har fått sådan energi, bara så här. Jag har bara ett svar på de och det är bön. Folk i min närhet ber ständigt för mig, vilket känns helt fantastiskt. Jag har kunnat fira nyår med en av mina kretsar och jag har kunnat närvara på min närmsta väns födelsedag. Till och med har jag kunnat åka iväg med ’’Alex’’ till några goda vänner några dagar.  Ja, detta är sant, hur sjukt det än låter så har jag fått fyllas med kraft igen. Dock ska man inte glömma att jag fortfarande känner smärta och trötthet men inte alls på samma låga nivå som för någon vecka sedan. Detta är helt fantastiskt, jag är helt mållös över detta. Så mållös så att jag och en godvän gick och åt på restaurang och sedan gick vi och tog hand om oss själv genom en nagelmanikyr. Kan ni tänka er jag satt där i salongen i nästan två timmar som sedan mynnade ut i massage.

 Ni vet föreningen ’’ Min stora dag’’  som förverkliga barn och ungdomars drömmar när de är sjuka. Så har jag upplevt dessa dagarna, fast dock utan ’’Min stora dag’’. Jag har fått det jag har önskat mig. Att kunna få krafter tillbaka. Jag kommer ihåg att jag låg och bad i min säng för någon vecka sedan. Bönen handlade om att jag ville få tillbaka mina krafter oavsett om det bara var en liten stund eller för en längre period. Bara innan sjukdomen skulle ta mig och mina krafter.  Och pang, somliga kallar det slump men jag kallar det bönesvar.



6 kommentarer

Hannah

05 Jan 2014 17:05

Så modig du är som berättar!

tilde

05 Jan 2014 20:43

hej tezzan. det var längesen vi snackade nu men det verkar som att vi båda har haft ett kaozat år! Du får gärna höra av dig om du är nere eller bara vill hänga lite! Finns här för dig om du behöver mig! Puss o kram! /Bajsanesvännen

Johanna Jojo

05 Jan 2014 22:48

Jätte bra låt och ur fin blogg du har!
Kram jojo

Johan

05 Jan 2014 22:50

Amen!!

Linnea

05 Jan 2014 23:44

Åh! Jag ber för dig varje dag. Du är så stark! Sluta aldrig tro för du kommer komma långt. Stå på dig, du är en fantastisk människa. Massor av kramar Linnea

Josephine

06 Jan 2014 22:29

Bra skrivit!
Bön är alltid bra, speciellt när man får bönesvar. / Josephine

Kommentera

Publiceras ej