Att få kommentarer som kritiserar det man skriver om, får man räkna med som bloggare. Men jag vill ändå på något sätt visa här att jag tycker inte det är okej att gå ut med att vara någon annan när man ska kritisera. Om man vill kritisera så stå för vad du tycker. Så får du dubbelt så mycket styrka. Jag trodde faktiskt jag har varit ganska tydlig med att folk behöver inte tycka som jag eller tro som jag. Men om jag accepterar att alla inte behöver tro som jag, så förväntar jag mig att jag ska få tycka och tro på mitt sätt. Så länge jag inte kränker någon.  Detta är inte rakt till dig som skrivit en konstig kommentar till mig, utan generellt. Säg gärna vad ni tycker men kom inte med person angrepp. Dessutom så om vi nu ska tala direktspråk i detta, så är det faktiskt så att innanfrmittskal är en blogg som jag driver för att dela med mig av min Guds tro och min resa genom min sjukdom. Jag är inte dum, jag vet att visa texter kan vara provocerande att läsa om man inte delar samma tro som jag bär på. Men nu kommer en fråga jag gärna vill ställa och jag vet egentligen vad svaret är, men skulle ändå vara intressant att höra vad ni tro om att en del människor gärna läser en blogg och hela tiden återvänder till bloggen när man i själva verket inte alls tycker om bloggen. Jag har sagt det innan x-antal gånger och säger det åter igen. Jag driver denna blogg främst för mig och sedan mina anhöriga.

 

Dagens tips sluta upp att läsa min blogg, om du nu tycker den är så provocerande. Ibland får man välja sina fighter och vart man ska lägga sin tid i vardagen. Min första tanke är att man har för mycket fritid om man ägnar sin tid åt att först läsa en blogg som man inte tycker om, och sedan lägga tid på att trycka på tangenterna och tänka ut vad du ska skriva för ont och strösslet på detta så står du inte upp för vem du är.  Visst jag har inte heller gått ut med mitt namn här på bloggen, men andra sidan har jag aldrig gått på med personangrepp på någon specifik person utan texterna handlar om mig själv. Som jag sa, jag vet att man får stå ut med sånt här om man väljer att blogga offentlig. Men jag står för vad jag tycker hela vägen, och jag tycker inte att det är okej att kommentera med person angrepp. Jag kan välja att vara tyst eller kan jag välja att skriva detta och berätta för dig/er att jag verkligen inte förstår att man orkar gå på en person som bloggar om sin sjukdom och tro. Då finns det bloggar där bloggaren är frisk och ev är ateist. Läs det istället för min blogg. Denna bloggen är helt upp till dig om du vill läsa och följa men var då medveten, om att jag delar med mig av min resa för att andra ska kunna känna att det inte är ensamma i sina hjärtproblem och sin tro.

 

Tack 

Bön, Hjälte, Hjärtoperation, Hjärtproblem, Tro, Ärligt,

2 kommentarer

Hannah

20 Feb 2014 23:48

Så bra skrivet!!

MissManic

03 Mar 2014 20:48

Word!! Jag känner igen det där med personangrepp och jag har fått blockera IP-adresser från fega små kräk som uppger en icke existerande mailadress och som signatur så skriver de typ bara P
Stå på dig, du skriver vad Du vill i Din blogg!

Kommentera

Publiceras ej