Jag är så fascinerad av hur otroligt många läsare jag fått under bara några dagar. Jag har drivit en blogg sedan 2010 och haft bra statistik under alla år, men tjena säger jag bara, att en helt ny blogg med ett helt nytt koncept kan skjuta i höjden med flera hundra per dag. Detta resulterar såklart att mitt leende blir hur stort som helst, men mitt i allt detta blir jag varm i hjärtat av att veta att det finns så många som är med mig och min familj i denna kamp som vi står inför nu. När man är sjuk på detta viset handlar det mycket om att ha fokus på att detta kommer gå bra. Jag bestämde mig väldigt tidigt att detta ska inte få bryta ner mig som person, jag ska kämpa och jag ska vinna denna matchen, helt klart. Jag har bestämt mig för att göra allt jag bara kan göra inför min operation. Jag är fullt medveten om att jag inte får eller kan träna så som jag gjort innan, vilket har varit någon slags träning varje dag. Men om jag kan gå ut en sväng, en gång per vecka så är det precis det jag ska göra och känna mig stolt över det. Det är mycket som har förändrats i mitt liv, bara på denna veckan. Många vanor som förändrats och mycket hinder som jag inte har behövt ta i innan har nu uppstått. Men man lär sig att hantera det, man är så illa tvungen. Det var ett barn som kom fram till mig en gång för några år sedan och tittade mig i ögonen och sa " somna inte fjöken, du är stajk som mitt gosedjur". Under årens lopp har jag funderat på detta. Visst detta var i samband med en villa på en förskola som jag har jobbat på. Men när saker och ting har varit jobbigt så har jag funderat på att jag är kanske som ett gosedjur... Inte bara mjuk, trevlig, snäll och bär på sytt leende som sitter som en smäck, utan ett gosedjur som alltid finns för mina anhöriga. Jag måste vara "stajk" hela tiden främst för mig själv och mitt mående, psyket styr så otroligt mycket i ett sånt här läge jag befinner mig i just nu. Det har varit så skönt att få vara hemma denna veckan, och bara få smälta detta besked. Nu kommer en fridfull Jul där jag ska få vara omsluten av alla mina släktingar på både min mamma & pappas sida, så fantastiskt. Jag har alltid uppskattat både vänner, familj och situation i mitt liv, men jag sa det innan min förra operation att jag har nog aldrig uppskattat min familj & vänner på ett sådant stort sätt som då. Men NU säger jag det igen.. Aldrig har jag uppskattat livet så mycket som jag gör idag, just i denna stund. Det är klart att det är skit tråkigt rent ut sagt att behöva ändra planer som stått i huvudet och i almanackan men samtidig är kanske just detta charmen i ens liv att man inte alltid ska kunna planera allt hela tiden. Jag är tacksam för att jag får vara den jag är och genom att vara jag kunna hjälpa andra i den utsträckning jag kan.
Familj, Hjärtebarn, Hjärtebarnsfonden, Hjärteblogg, Hjärtoperation, Hjärtproblem, Hjärtsjuk, Känslor, Kärlek, Mentalt, Ork, Psykiskt, Styrka, gealdrigupp, lunds universitetssjukhus, mittliv, vänner, Ärligt,

4 kommentarer

Rebecca

19 Dec 2013 22:35

& jag är så jäkla imponerad av att du pallar med att skriva precis som det är. Du skriver och uttrycker dig på sånt sätt så man bara siitter och gapar. Jag följer dig hela tiden genom resan. Kram

Jonna

20 Dec 2013 00:29

Nova!!
Du är en hjälte för du har hjälpt så många och du är så tapper och stark. Vi är med dig hela tiden och hejar på dig ända in i mål.
Kramar Jonna med familj

Sarah

20 Dec 2013 12:14

Skickar tankar & bön till er!

Lisa

20 Dec 2013 22:04

Hej Nova!
Jag känner inte dig, men jag tror att du är ett gosedjur för alla dina vänner och familj. Alla borde ha en sådan som du.
MVH Lisa

Kommentera

Publiceras ej