Andra dagen man sitter och glor och låter fingrarna glida över skärmen man trycker på lite bokstäver och bildar ord och sedan klickar man på skicka. Sedan när man är trött på att trycka på massa olika bokstäver så trycker man på siffror och sedan grön. Sedan tar man upp luren till örat och hör på det eviga signalerna. Under sekunderna man hör signalerna låta så går tankarna i huvudet ( vad gör hon/han, varför svarar det inte) Plötsligt svarar någon på andra sidan luren, funderingarna försvinner snabbt ur en och man låter orden flöda och man lyssnar på vad den andra har och dela med sig av för samtalsämne. Efter antal minuter närmare sagt mellan 10-60 minuter så slänger man på luren. Sedan lutar man sig tillbaka och funderar på vad man ska göra. Lika snabbt som snabbmakaronerna kokar har min hjärna kommit fram till att jag ska glo på en film. Efter ungefär 50 minuter in i filmen bestämmer man sig hastigt för att gå och gräva fram några kakor som stått i skafferiet några dagar. Sedan går man tillbaka till soffan och stora tv:n som står så prydligt framför en, faktiskt åt samma håll som näsan pekar åt, vill säga om man faktiskt har ögonen på tv:n. Nä nu ska jag inte veckla in mig i en jobbig liknelse som utmynnar i något väldigt knäppt. Tillbaka till vardagen, man trycker på play...Efter 15 minuter är kakorna slut, som man precis var och hämtade ute i köket. Rackarns bananer tänker man, sedan kliver man upp och går och länsar frysen på glass och återvänder till soffan. Sedan är filmen slut, tankarna börja rulla som en fotboll i en VM:s match alltså med andra ord så flyger tankarna fortare än vad bollen ligger på gräset. Nä, nu får Nova sluta och snurra till detta med sina liknelser. Även fast det är hennes specialité, om jag får säga det själv.. En extremt dålig specialité.. Hur som helst när hon tänkt färdigt så bestämmer hon sig för att sätta sig vid facebook, då kommer nästa fundering ska hon glo på facebook på mobilen, Ipaden eller datorn?! Tjena vilka problem säger jag bara. Efter ett tag när hon har bevakat allt som går och läsa så går hela dagen åt nya filmer och serier dock mellan filmerna varvar hon med lite sociala medier..
Ungefär så här kan det se ut för en som går hemma och bara väntar och väntar och väntar lite till på en hjärtoperation. Det är så lätt att falla in i såna här mönster och att inte förglömma att sova länge, dock har jag en ursäkt till att sova mycket. Men ni förstår vad jag menar. Allt detta låter så dumt med filmen och den där specialité grejen.. Men det jag vill säga är att det är så galet lätt att fastna i tankesättet. Jag har ett jätte bra motto dock inte Hakuna Matata som betyder " Inga bekymmer" på Swahilli utan " DET ÄR INTR HUR MAN HAR DET, UTAN HUR DU TAR DET" Jag försöker leva efter det så gott jag kan. Väljer man att sitta och tycka synd om sig själv och glo på den där eviga filmen man kollat på om och om igen och käkat massvis av glass... Ja det får man göra ett tag till man har "sörjt" färdigt. När man "sörjt" färdigt får man själv bestämma det är ingen som kan säga att man är färdig, men man kan uppmuntra till att tänka på andra saker och peppa den som "sörjer" Och just ordet peppa det vill jag göra med denna bloggen. Jag vill först och främst peppa mig själv och mina anhöriga. Men sen finns det en grupp till jag vill peppa här på innanfrmittskal och det är gruppen som har kontakt på ett eller annat sätt med olika sjukdomar. Man kan läsa så många bloggar om cancer ( vilket jag personligen tycker är helt fantastiskt att läsa) men här på denna bloggen är inte cancer i centrum utan här är HJÄRT sjuka i fokus. Så nu välkomnar jag er åter igen till min story och min resa i specialitetens hjärtsjuka värld.

7 kommentarer

Hannah

17 Dec 2013 16:26

Du finns i mina tankar varje dag.
Love!

Elina

17 Dec 2013 16:37

Du är så stark Nova!
Styrkekramar till dig!

Markus J

18 Dec 2013 20:12

'' Nova '' du är ju en riktig skribent, vilken talang.
/ Markus J

Maja

18 Dec 2013 20:20

Jesus bär dig hela tiden, du är aldrig ensam.
Massa kramar från mig Maja

Anna

20 Dec 2013 00:34

Du finns i tankar och bön <3

Isak

20 Dec 2013 23:06

Du är unik och värdefull. Jag ber!

Marcus G

20 Dec 2013 23:35

Alla vi ber från familjen G

Kommentera

Publiceras ej