Nu har jag fått fira 2/2 jular tillsammans med ur eleganta människor i min närhet, vilket har varit en ren fröjd av glädje och kärlek. Men även en sådan dag som denna visas min sjukdom i form av trötthet. Jag visste egentligen att jag skulle bli trött under timmarnas gång, men jag hoppades ändå att jag inte skulle känna av tröttheten en dag som denna. Men icke, tröttheten kom smygandes så tidigt som klockan 17.00. Så vid 20.00 var jag tvungen att tacka och bege mig från platsen jag befann mig på. Men jag begav mig inte därifrån utan vackra minnen och julklappar och en mage med full av mat. Alltså är jag mer än nöjd efter dagens spektakel. Men redan när vi skulle äta efterrätt så fick jag sitta och säga till mig själv '' Ät och svälj ( trevlig helg). Jag var bara tvungen att äta fast jag helst ville lägga mig och sova. Men det var verkligen som orden står, ät och svälj sedan kan du känna att du kan gå och lägga dig och känna att det är som helg. Jag märker själv att inläggen blir mer ofokuserat på min sjukdom. Men jag vill bara ge en sådan enkel förklaring av den renaste sanningen att just nu händer inte så mycket mer än att jag är trött och får tacka och bege mig hem som jag beskriver i dagens blogginlägg. Kanske tycker ni det är jätte roligt att jag bloggar om precis hur jag känner eller så tycker ni kanske att det är ur knasigt. Jag kan säga att en del inlägg kan jag hålla med om att det blir lite knasigt, men vad gör det? Hela livet är knasigt kan man tycka eller så kan man tycka att det är knasigt men ur roligt. Precis så tycker jag, ur knasig blogg men ur rolig att driva för det får mig att ge uttryck hur jag känner och hur jag ser på saker och ting. God Jul från Nova!
Familj, Glädje, Jul,, Kärlek, Trött,

3 kommentarer

Amanda med vänner

26 Dec 2013 18:15

Hej!
Jag heter Amanda och jag och några vänner sitter nu vid ipaden och råkade klicka in på din blogg. Vi alla 7 blev lika tagna av vilken rörande blogg du har. Vi alla kommer följa dig och din familjs resa.

Linnea

26 Dec 2013 20:28

Mysig blogg :)

Pontus

30 Dec 2013 19:42

Din humor i det seriösa går verkligen hand i hand. Tänker på dig! / Pontus

Kommentera

Publiceras ej